Ce este Optimizarea Web
Activitatea de optimizare web, cunoscuta si sub numele de SEO (Search Engine Optimization) implica o serie actiuni sau procedee ce se aplica asupra unui site, sau a unei pagini web, in vederea obtinerii unei pozitionari fruntase in cadrul rezultatelor motoarelor de cautare. Campania de Optimizare Web implica modificari atat in site-ul care se optimizeaza, cat si in afara acestuia.
Exista o serie de procedee ce trebuie aplicate unei pagini web (sau unui intreg site) pentru a face continutul acesteia sa fie cat mai relevant pentru motoarele de cautare.
Comparativ cu alte mijloace de promovare, optimizarea web este mult mai ieftina, si aduce beneficii mult mai multe. Concret, traficul generat pe site-ul optimizat datorat procesului de optimizare web, este generat de catre motoarele de cautare. In momentul in care un untilizator cauta prin intermediul unui motor de cautare o sintaxa de cuvinte care ar putea avea legatura cu continutul informational al site-ului dvs, se doreste ca site-ul dvs. sa apara cat mai aproape de inceputul listei de rezultate. Locul pe care site-ul dvs. il ocupa in lista de rezultate este in stransa legatura cu calitatea campaniei de optimizare web a acestuia.
In general, traficul unui website este in proportie de 80% (in functie de domeniul de activitate) reprezentat de vizitatori din motoarele de cautare, iar cea mai mica parte a traficului o reprezinta vizitatorii directi. Dintre toate motoarele de cautare, cel mai folosit, deci cel care aduce cel mai multi vizitatori unui site, este Google, cu o proportie de peste 70% din traficul din motoare de cautare. Datorita acestui potential crescut de publicitate, optimizarea web graviteaza in jurul unei serii de reguli nescrise pentru ca un site web sa se bucure de o pozitionare cat mai buna in cadrul rezultatelor unei cautari.
Aspectul cel mai important din punctul de vedere al marketing-ului, este ca optimizarea web reprezinta o modalitate de reclama pentru targetul dorit. Asta inseamna ca spre deosebire de reclamele obisnuite (bannere sau spoturi publicitare) care atrag un numar mic de potentiali clienti, din totalul celor care intra in contact cu reclama, optimizarea web atrage vizitatori interesati exact de domeniul respectiv cu sanse maxime de a deveni clienti.
Optimizarea web, sau SEO (Search Engine Optimization), isi propune deci, ca pentru un set de cuvinte si sintaxe cheie sa plaseze site-ul/pagina in primele rezultate ale unei cautari online. Plecandu-se de la continutul site-ului si domeniul de activitate al companiei, se va optimiza site-ul astfel incat sa atraga vizitatori interesati de domeniul si serviciile oferite de aceasta.
Desi exista din ce in ce mai multe companii care ofera servicii de optimizare web, trebuie tinut cont ca rezultatele unei optimizari nu au efecte imediate, acesta fiind un proces de durata medie, si de faptul ca nimeni nu poate garanta la un moment dat prima pozitie in rezultatele unei cautari, acest lucru fiind dependent si de numerosi factori externi.
Spre deosebire de o reclama obisnuita mai putin reusita, incercarea optimizarii unui site de catre o persoana fara prea multe cunostinte in domeniu poate avea efecte dezastruoase pentru site-ul respectiv. Daca in primul caz reclama nu atrage numarul de vizitatori dorit, in cel de-al doilea caz site-ul poate sa nu primeasca deloc vizitatori din motoarele de cautare. Astfel, daca nu sunt folosite corect incercarile de optimizare pot duce la marcarea site-ului ca spam sau cu lipsa de incredere, iar aceste lucruri pot duce la excluderea site-ului web din rezultatele motoarelor de cautare.
CONCLUZII
- Aplicate cu succes, tehnicile de SEO aduc beneficii extraordinare si isi sustin pe deplin investitia.
- Tehnicile de SEO trebuie sa puna in lumina informatia si/sau serviciile oferite prin intermediul site-ului.
- Folosirea gresita a acestor tehnici poate avea efecte contrare, daunatoare site-ului.
- Se pune mai mult accent pe continutul informational al site-ului care se optimizeaza, deoarece acesta este cel care intereseaza si pe vizitatori si motoarele de cautare.
- Rezultatele optimizarii apar dupa o perioada de timp, insa prezinta avantaje pe termen indelungat.
In baza cunostintelor si experientei acumulate, va putem oferi servicii ireprosabile de Optimizare Web, care sa va aduca beneficii indelungate, prin contractarea unuia din urmatoarele pachete de optimizare oferite de catre firma noastra:
Pachete de optimizare web |
Optimizare Web Basic |
Optimizare Web Plus |
Optimizare Web Silver |
|
Analiza Pozitie pe Piata |
•
|
•
|
•
|
|
Analiza Cuvintelor Cheie |
•
|
•
|
•
|
|
Generare META Tag-uri |
•
|
•
|
•
|
|
Proiectare Structura Interna Link-uri |
•
|
•
|
•
|
|
Inserare Cuvinte Cheie in Continut |
•
|
•
|
•
|
|
Implementarea Tag-urilor Heading |
•
|
•
|
•
|
|
Optimizare Titlu, Link-uri si Paragrafe |
•
|
•
|
•
|
|
Optimizarea Imaginilor |
•
|
•
|
•
|
|
Realizare SiteMap |
•
|
•
|
•
|
|
Optimizarea Codului Sursa |
•
|
•
|
||
Optimizarea si Implementarea URL-urilor |
•
|
|||
Imbunatatirea PageRank-ului |
•
|
•
|
||
Inscrierea in Motoare de Cautare | 3 | 20 | 50 | |
Articol Premium pe Webby.ro |
•
|
•
|
•
|
|
Inscrierea in Directoare Web | 10 | 100 | ||
Promovare Banner sau Reclama (afisari) | 100.000 | 300.000 | ||
Consultanta LinkEchange sau Banner Exchage |
•
|
•
|
||
Detalii Comanda |
Detalii Comanda |
Detalii Comanda |