Promovarea, este una dintre cele mai intalnite probleme in domeniul afacerilor. Un produs, oricat de bun ar fi el, daca nu este promovat, nici nu va avea succes prea mare. Este logic. Atata timp cat lumea nu a aflat de existenta lui, nici nu are cum sa il cumpere.

Ma voi axa in special pe categoria de produse ce au legatura cu domeniul IT, fie doar prin faptul ca acestea vor avea un site de prezentare online.

Exista mai multe metode de promovare. Cea mai buna metoda de promovare a unui produs, este prin calitatea sa. Promovarea poate fi facuta offline (in reviste, ziare, radio, TV, etc.) si online, pe internet, prin intermediul unui site de prezentare, sau prin folosirea de bannere sau reclame.

Atunci cand exista un site de prezentare al produsului / produselor / serviciilor oferite / etc. , apare nevoia de a atrage vizitatori care sa analizeze oferta propusa, si eventual sa devina clientii dvs. Acesti vizitatori pot ajunge la site-ul dvs. in mai multe moduri :

  • prin folosirea unui link direct, de care a aflat dintr-o carte de vizita, reclama tv, etc.
  • printr-o directionare dintr-un director web, etc.
  • in urma rezultatelor unui motor de cautare
  • banner, reclama online sau offline, etc.

Dintre toate posibilitatile prezentate mai sus, una dintre ele are un avantaj major fata de celelalte. Vizitatorii ce ajung pe site din motoarele de cautare, sunt mult mai valorosi decat ceilalti, pentru ca, acestia, sunt interesati de continutul site-ului pe care il deschid. Teoretic, site-ul dvs. are legatura directa cu ceea ce utilizatorii au cautat in motorul de cautare, deoarece, acesta l-a afisat ca rezultat al cautarii initiata de utilizator.

In ultima perioada, din ce in ce mai multe firme isi fac cunoscuta prezenta online. Fie ca fac acest lucru doar pentu a-si prezenta afacerea sau portofoliul, fie ca doresc sa obtina in acest mod noi clienti, acestea au nevoie de promovare WEB. Odata cu aceasta tendina de migrare catre mediul online, s-a dezvoltat si domeniul SEO (Search Engine Optimisation), ce are ca scop optimizarea site-urilor web (sau doar a anumitor pagini ale unui site) in vederea obtinerii unui trafic mai bun din motoarele de cautare.

Poate unii dintre dumneavoastra se intreaba de ce este nevoie de optimizarea site-urilor web. Pe scurt, va pot spune ca o firma prezenta online, care doreste sa devina lider in domeniul sau de activitate, sau care doar doreste sa isi imbunatateasca statutul, are toate motivele necesare sa incerce sa obtina cat mai mult trafic de calitate catre site-ul sau.

Deoarece Google este cel mai folosit motor de cautare, majoritatea optimizarilor ce pot fi facute unui site, vor fi efectuate in special pentru acesta. Exista o serie de controverse asupra legalitatii tehinicilor de SEO. Marea majoritate sunt de acord cu aceste tehnici, cu toate ca exista si persoane care le considera imorale, sau chiar … ilegale. Despre acest lucru, ne vorbesc chiar oficialii Google in acest articol.

In continuare, voi prezena principalele aspecte de care trebuie sa aveti grija atunci cand doriti sa va optimizati site-ul :

  1. Atat Google cat si celelalte motoare de cautare, nu ofera (cel putin pentru moment) servicii de optimizare web.
  2. Feriti-va (si nu aveti incredere) in mailurile care le primiti de la diferite firme binevoitoare ce se ofera sa va optimizeze site-ul, contra diferitor sume de bani (sau orice alte avantaje). In general, acest lucru nu este altceva decat SPAM, iar firmele care isi fac o asemenea promovare, nu ar trebui sa prezinte incredere.
  3. Nimeni nu va poate garanta ca veti fi numarul 1 in rezultatele de cautare ale unui motor de cautare, pentru o combinatie de cuvinte cheie uzuala. Cu toate acestea, nu este imposibil sa deveniti numarul 1. In acelasi timp, nimeni nu va poate garanta ca veti ramane pe prima pozitie, odata ajunsi acolo.
  4. Cereti informatii detaliate despre masurile pe care le va lua compania ce efectueaza SEO pe site-ul dvs., in vederea obtinerii unui trafic mai bun din motoarele de cautare. Evitati firmele care nu sunt clare in explicatii, sau care va ascund informatii. Acestea pot folosi metode “neortodoxe” de a va promova site-ul, care ar putea avea rezultat rapid, pe termen scurt, dar, care v-ar putea ruina site-ul, prin excluderea acestuia din rezultatele motoarelor de cautare.
  5. Aveti grija pe ce se cheltuiesc banii dvs. Exista motoare de cautare, la care, daca platiti o anumita suma, ele va garanteaza ca site-ul dvs. va fi afisat printre primele in cazul unei/unor cautari specifice. Acest lucru nu va ajuta prea mult, deoarece in momentul in care bugetul s-a epuizat, nici site-ul dvs. nu va mai fi afisat printre primele rezultate. In general, SEO are efect pe termen indelungat. In momentul in care un site se optimizeaza, efectele optimizarii se pot observa si dupa 6 luni, dar, este esential faptul ca aceste optimizari nu se pierd. In cel mai rau caz, apare alt site care il intrece pe al dvs. din cauza ca este mai bine proiectat / optimizat.
  6. Aveti grija ce contracte faceti firmele / persoanele care se ofera sa va optimizeze site-ul. Dupa cum am spus mai sus, exista posibilitatea ca efectele optimizarii lor sa apara in timp… nu chiar imediat. In acelasi timp, exista posibilitatea ca tehnicile aplicate sa va penalizeze site-ul. Se poate ajunge chiar in situatia in care site-ul dvs. este exclus din rezultatele motoarelor de cautare !!! Este foarte important sa fiti acoperit de fiecare data. Nu si-ar dori nimeni sa ramana cu banii luati din buzunar, si (mai rau) cu site-ul interzis in Google.
  7. Nu acceptati trafic generat de firmele de SEO, prin redirectarea traficului domeniilor lor catre domeniul dvs. Acest lucru este o solutie temporara, si neprofesionala. Pe langa faptul ca este posibil ca vizitatorii sa nu fie interesati de ceea ce contine site-ul dvs., cel mai probabil, daca contractul dvs. cu firma respectiva se incheie, atunci si traficul respectiv va disparea.
  8. Nu acceptati pagini “aranjate” in mod special pentru a atrage vizitatori, sau orice alta tehnici de pacalire a motoarelor de cautare. Paginile doorway sunt pagini create in mod special ca sa atraga vizitatorii din motoarele de cautare. Acestea contin o serie de cuvinte cheie, scrise de obicei fara o logica sintactica, sau fara vreun inteles general. Aceste pagini sunt interzise de catre majoritatea motoarelor de cautare, si pot sa va penalizeze site-ul daca le folositi.
  9. Nu acceptati optimizari pentru cuvinte cheie care nu sunt uzuale. Este foarte usor sa se optimizeze un site pentru o serie de termeni cheie pe care lumea nu ii cauta, tocmai pentru ca nimeni nu ii foloseste. Astfel va fi foarte usor sa va plasati printre primele rezultate in motoarele de cautare (daca nu chiar primul si singurul), dar , acest lucru nu va va ajuta cu nimic.
  10. Evitati firmele care isi desfasoara activitatea sub diferite nume, sau care folosesc adrese de contact multiple (sau chiar false). Evitati frmele care folosesc pentru contact adrese de email gratuite.
  11. Evitati firmele care va asigura trafc din partea unor motoare de cautare mai putin cunoscute. Acestea nu va ajuta cu nimic, pentru ca, volumul traficului va fi foarte scazut, daca nu chiar nul.
  12. Evitati firmele al caror site nu este listat in Google, sau care contine pagini sau legaturi catre site-uri dubioase.
  13. Daca firma respectiva va garanteaza ca va va imbunatati traficul din motoarele de cautare doar prin modificarea tag-urilor meta, si fara a analiza (eventual modifica) continutul paginilor dumneavoastra, va recomand sa renuntati la serviciile acesteia.
  14. Nu acceptati metode de optimizare prin afisarea in cadrul aceleiasi pagini a continut diferit, special conceput pentru motoarele de cautare, in momentul in care acestea o indexeaza. Paginile care afiseaza robotilor motoarelor de cautare continut special creat pentru acestea, iar vizitatorilor reali ai site-ului afiseaza alte informatii sunt interzise de catre motoarele de cautare, si va pot penaliza intreg site-ul.
  15. Daca in procesul de optimizare vi se propune crearea de pagini noi, cu articole informative cu continut bogat si special creat pentru domeniul dvs. de activitate, trebuie sa va aduceti aminte ca exact asta va cer si motoarele de cautare. Acestea sunt atrase de continut informational nou, si original.

Scrie si tu un comentariu