04
Cum sa iti Promovezi Blogul. Optimizare Web. [3/3]
Autor: ionutPrincipala platforma pentru blog-uri este WordPress. Printre avantajele majore pe care le ofera aceasta platforma se numara simplitatea si flexibilitatea sa, cat si faptul ca este distribuita gratuit. Totusi, in forma in care aceasta platforma este distribuita, nu prezinta avantaje majore din punctul de vedere al optimizarii web. Din acest punct de vedere se impun o serie de masuri / modificari ce trebuie efectuate pentru a obtine performante mai bune.
Modificarile ce trebuie aduse in structura de baza a WordPress-ului nu sunt foarte complicate, de aceea, nu este absolut necesar sa detineti cunostinte vaste in domeniul programarii web, desi … este recomandat un minim de cunostinte ale limbajului HTML.
   Voi prezenta in continuare o serie de recomandari pentru optimizarea unui blog. Desi exista multe aspecte ce trebuie considerate in momentul optimizarii unui blog, ma limitez prin a le prezenta pe cele mai importante.
Optimizare Titlurilor Paginilor
Consider ca aceasta este cea mai importanta masura ce trebuie luata, in momentul in care se doreste optimizarea web. Motoarele de cautare acorda o importanta sporita titlurilor paginilor, pentru a intelege continutul acestora. Astfel, daca doriti sa scrieti un articol despre “telefonul Dual SIM dezvoltat de Compania Chinezeasca TECNO”, un titlu potrivit ar putea fi : “Noul Telefon Dual SIM TECNO”. Bineinteles ca acesta nu este singura varianta de titlu potrivita, dar este una dintre ele. Contine o prezentare succinta a articolului, cat si cuvinte cheie importante, specifice acestuia. Este recomandat ca titlul sa fie general, si sa nu contina referinte temporale sau elemente particulare, care i-ar putea da impresia vizitatorului ca articolul este vechi, sau incomplet. Un exemplu te titlu gresit ar fi : “Telefonul Dual SIM TECNO lansat in ianuarie 2008”. In acelasi timp, numarul de cuvinte din titlu nu trebuie sa depaseasca (de regula) 6-8 cuvinte, si trebuie evitate cuvinte comune (des intalnite) precum : astfel, despre, precum, etc.
   Folosirea cuvintelor cheie, in context
Utilizarea cuvintelor cheie in cadrul titlului unui articol este foarte important, dar, nu mai putin important este si utilizarea acestor cuvinte cheie in cadrul continutului articolului. In primul paragraf, sau primele propozitii/fraze ale articolului este recomandat sa se foloseasca cuvinte cheie reprezentative pentru tema aleasa. In continuare se pot folosi variatii ale cuvintelor cheie principale, pentru a contura mai clar continutul articolului. Spre exemplu, in cadrul articolului despre Noul Telefon Dual SIM TECNO, eu as face referire si la o serie de telefoane DUAL SIM ale unor producatori consacrati. As putea face o comparatie intre mai multe tipuri de telefoane Dual SIM, cu functionalitati asemanatoare
In decursul timpului, am observat articole in care erau “aruncate” o serie de cuvinte cheie fara a avea legatura cu tema articolului, doar de dragul de a obtine un trafic ridicat. Asemenea articole nu pot aduce beneficii pe termen lung.
Un aspect important din punctul de vedere al utilizarii cuvintelor cheie in context, este dat de fluiditatea articolului. Nu trebuie uitat ca orice articol este scris pentru vizitatorii site-ului nu pentru motoarele de cautare. In aceste conditii, articolele trebuie sa fie usor de citit si urmarit. Propozitiile si frazele trebuie sa aiba logica, iar structura acestora sa fie usor de inteles.
   Structura Link-urilor interne
In general, exista 3 categorii principale de link-uri interne in cadrul unui blog. Astfel, un articol poate avea un URL (o adresa web/ un link) conform unuia dintre cele 3 tipuri :
1. http://www.unblogcarenuexista.ro/?p=32
2. http://www.unblogcarenuexista.ro/noul-telefon-dual-sim-tecno/
3. http://www.unblogcarenuexista.ro/2008/02/26/noul-telefon-dual-sim-tecno/
Primul exemplu, este din start nerecomandat din punctul de vedere al optimizarii web. In aceasta privinta, platforma WordPress (pe care majoritatea bloggerilor o utilizeaza) contine un facilitate ce permite optimizarea structurii de link-uri interne. Aceasta facilitate se numeste Permalink Structure si permite rescrierea URL-urilor din cadrul blog-ului in asa fel incat acesa sa fie SEO friendly.
Revenim astfel la exemplele 2 si 3 unde se poate observa ca s-a folosit o structura de link-uri interne mai intuitive. Desi ambele adrese sunt SEO friendly sfatul meu este sa se evite o structura de tipul 3.
Se stie ca motoarele de cautare acorda o importanta mai mare paginilor principale ale unui site. Astfel, o structura de tipul 3 i-ar da impresia motorului de cautare ca este nevoie accesarea unor subfoldere in cadrul site-ului pentru a afisa continutul paginii. Chiar daca in realitate nu exista acele foldere, motorul de cautare nu are de unde sa stie acest lucru.
Tot ca un dezavantaj al structurii de tipul 3 este si faptul ca URL-ul contine cuvinte cheie irelevante, cum ar fi : 2008, 02, 26. Nu sunt recomandate URL-urile de lungime mare, deoarece pe masura ce sunt folosite mai multe cuvinte in URL, cuvintele cheie isi pierd din relevanta.
Personal, recomand utilizarea unei structuri de tipul 2, ce poate fi modificata (in functie de nevoi) intr-o structura de genul :
4. http://www.unblogcarenuexista.ro/tehnologie/noul-telefon-dual-sim-tecno/
In exemplul 4, cuvantul “tehnologie” reprezinta de fapt categoria din care face parte articolul “Noul Telefon DUAL SIM TECNO”.
Astfel, o valoare recomandata pentru Permalink Structure ar fi :
/%category%/%postname%/
P.S.: Urmeaza un articol BONUS, care va prezenta mai multe metode de optimizare web a blogului dvs.
Pentru a fi instiintat despre noile articole publicate pe BizPro.ro puteti folosi Feed-ul RSS.
Site-ul BizPro.ro este creat, optimizat si intretinut de catre jjSoft.ro.
Prin prisma unei vaste experiente privind prezenta online, alaturi de o bogata activitate pe web-ul romanesc, jjSoft.ro ofera servicii profesionale de Optimizare Web, Creare Site si Promovare Online, la preturi competitive.
Nu ezitati sa solicitati o oferta personalizata, sau sa ne contactati in cazul in care sunteti interesat de serviciile noastre.
[…] Cum sa iti Promovezi Blogul. Optimizare Web. [3/3] […]
Ajutor!Te rog sa imi zici de ce cand am schimbat permalinkul de la default in /%category%/%postname%/ imi da eroare si nu mai merge sa vad paginile individuale?
Observ acum ca functioneaza corect permalink-urile.
BTW.: Frumos Blog :)
interesnt… chiar aveam nevoie de asa ceva, ms:)
Aceasta optimizare se refera la titlurile postarilor sau la titlul blogului in meta tag ?
Merci pentru sfat, mai multe detalii nu ar strica
Adauga comentariu