Optimizare Web

Promovare Online ~ Consultanta Web ~ Dezvoltare Site

Mar
29

Metode si Costuri de Promovare a unui Site

Autor: ionut

In cazul afacerilor online ce se afla in momentul lansarii, sau l-au depasit de foarte putin timp, exista problema (pentru majoritatea) obtinerii unor noi surse de trafic.

Cel putin la inceput, webmasterii sunt nevoiti sa apeleze la metode platite de publicitate online, pentru simplul fapt ca trebuie sa faca cunoscuta afacerea lor, iar aceastea sunt cele mai rapide modalitati de a o face. Rezultatele campaniilor platite de promovare online sunt bineinteles direct influentate de bugetul alocat acestora.

Din nefericire, multi dintre noii veniti in domeniul afacerilor online nu tin cont de avantajul oferit de motoarele de cautare, si anume acela de a aduce vizitatori interesati in mod direct de domeniul de activitate al site-ului pe care il administreaza. Aceasta greseala este facuta in special de persoanele care vor sa se lanseze online, dar care nu detin o serie de cunostinte esentiale in domeniul web. Astfel, se ajunge la folosirea scripturi-lor tematice (unele chiar gratuite), pentru a creea un magazin online, sau, in functie de domeniul de activitate, pentru a oferi suport afacerii sale, si se pierde din vedere aspectul de optimizare pentru motoarele de cautare. Persoanele care apeleaza la firme specializate in domeniu, pentru a dezvolta aplicatia web care ii va sustine afacerea, vor beneficia (in cele mai multe cazuri) si de avantajul unei optimizari web a produsului finit, inca din etapa de proiectare si implementare. Indiferent de caz, trebuie acordata atentie aspectului de optimizare web si dupa ce site-ul a fost lansat, pentru a asigura o indexare completa a acestuia, si, eventual pozitionarea acestuia in pozitii cat mai fruntase in cadrul rezultatelor motoarelor de cautare.

Principalele surse de Publicitate Online, sunt chiar motoarele de cautare

Avantajul acestora este ca sunt o sursa aproape gratuita. Totusi, una din regulile de baza pentru a beneficia de traficul generat de motoarele de cautare, este ca site-ul dvs. sa apara in motorul de cautare. Mai exact, pentru a beneficia de cateva sute de vizitatori (in functie de domeniul de activitate) pe zi este necesar ca site-ul sa fie listat in primele 3 pagini de rezultate. Statisticile spun ca, in general, utilizatorii motoarelor de cautare trec foarte rar de primele 3 pagini de rezultate, ceea ce poate insemna ca, daca site-ul dvs. este listat pe paginile urmatoare, exista o posibilitate foarte mare ca acesta sa nu fie vazut.

Costurile necesare pentru a beneficia de acest tip de Publicitate Online, sunt intr-adevar relativ mici. Un site proiectat si implementat in asa fel incat sa faciliteze indexarea de catre motoarele de cautare, nu implica in mod normal costuri suplimentare atunci cand optimizarea se face in momentul dezvoltarii aplicatiei web. In cazul in care aveti nevoie de consultanta in acest domeniu, sau doriti sa achizitionati o aplicatie web personalizata, optimizata pentru domeniul dvs. de activitate va recomandam sa apelati la serviciile oferite de jjSoft, compania care administreaza si acest site.

Spre exemplu, costurile de optimizare pentru un site ce se ocupa cu vanzarea online a anumitor produse pot fi cuprinse intre 300 si 2000 de euro in functie de cuvintele cheie pentru care se doreste optimizarea si a concurentei. Unora dintre dvs. vi s-ar parea foarte mult, dar, analizand avantajele oferite, se poate observa in mod clar ca este mult mai avantajoasa. Sa consideram un magazin online de produse electronice, aflat la inceput. Considerand ca s-a cheltuit aproximativ 500 de euro pentru campania de optimizare, optimizarea efectuandu-se pentru aproximativ 6-7 cuvinte cheie, in mod sigur se pot obtine relativ repede intre 300 si 700 vizitatori pe zi inca din primele luni. Efectele isi vor face efectul pe o perioada mai lunga, de cel putin cateva luni, in functie de evolutia concurentei. Presupunem ca rezultatele se vor pastra pe o perioada de 6 luni, cu un trafic mediu de 500 de vizitatori pe zi. Astfel, intr-o luna se vor obtine 500×30 = 15.000 de vizite, in 6 luni ajungandu-se la 90.000 de vizite. Cei 500 de euro cheltuiti pentru campania de optimizare, au generat (in exemplul nostru) 90.000 de vizite, ceea ce inseamna 5,5 euro pentru o mie de vizitatori. Tinand cont de faptul ca majoritatea companiilor de publicitate online practica preturi incepand de la 10 euro pentru o mie de afisari, se poate observa clar ca o campanie de optimizare este mult mai avantajoasa.

Estimarile facute de mine anterior sunt bazate pe cunostintele si experienta personala, si coincid cu opiniile celor care studiat acest domeniu.

Promovare prin intermediul Bannerelor

Exista o serie de agentii de publicitate online care va pot ajuta sa publicati banner-ul dvs. in reteaua de site-uri pe care acestia o detin. Costurile pornesc de la 10 euro pe mia de afisari, in functie de agentia publicitara, domeniul de activitate, si site-urile pe care va aparea bannerul. Principalul avantaj al acestui tip de Publicitate Online este dat de faptul ca puteti include o serie de elemente grafice alaturi de numele site-ului, in banner, si astfel veti asocia mai usor un logo, un element grafic, o tema de culoare sau un slogan site-ului dvs. Promovarea prin intermediul bannerelor ajuta mult mai mult la promovarea brand-ului decat la obtinerea de vizitatori pe site, lucru dovedit in decursul timpului, de la aparitia conceptului de promovare prin intermediul bannerelor si pana in prezent.

Unul din dezavantajele bannerelor este acela ca exista posibilitatea ca vizitatorul sa dea click pe el din curiozitate, si, astfel sa ajunga la dvs. pe site fara a fi direct interesat de domeniul de activitate al acestuia. Mai mult, statisticile arata ca acest tip de vizitatori sunt mult mai multi decat cei care sunt interesati direct de produsele oferite de dvs. Intr-adevar, acesta poate fi si un avantaj, cu conditia ca site-ul dvs. sa fie realizat profesional si sa aiba capacitatea de a starni interesul vizitatorilor.

Totusi, datorita costurilor ridicate, si a ratei de conversie foarte mica, Bannerele sunt recomandate pentru firmele care si-au consolidat deja prezenta online, care au deja un numar de clienti, dar care vor sa isi intareasca brand-ul.

Promovare Online prin intermediul Newsletter

Aceasta metoda de promovare implica sa aveti deja o baza de date cu adrese de contact ale clientilor dvs. Este obligatoriu din punct de vedere legal ca acestia sa isi fi dat consimtamantul anterior ca dvs. sa le puteti trimite informatii promotionale sau oferte noi. De aceea, pentru afacerile aflate la inceput aceasta metoda este mai greu de aplicat. Exista varianta sa optati pentru acest mod de promovare in momentul in care alegeti serviciile unei companii de publicitate online, costurile variind in functie de target-ul ales, de domeniul de activitate si, bineinteles de numarul de emailuri ce se vor trimite.

Aceasta metoda de promovare nu trebuie abuzata. In primul rand, trebuie sa oferiti posibilitatea destinatarilor de a se dezabona, opinie care trebuie respectata cu strictete daca doriti ca imaginea afacerii dvs. sa nu fie afectata. In acelasi timp, mailurile trebuie trimise doar acelor persoane care au fost de acord sa primeasca acest gen de informatii. Atentie !!! Internetul in ziua de azi a ajuns sa fie dominat de spamm-eri. SPAM-ul nu este util unei afaceri de durata. Chiar daca uneori se pot obtine rezultate rapide, SPAM-ul aduce foarte mari prejudicii pe termen lung afacerii dvs. (evident … legalitatea acestuia este de discutat)
Este de recomandat sa dati posibilitatea oricarui vizitator al site-ului dvs. sa se aboneze la newsletter prin introducerea adresei sale de email. In acest mod veti putea tine legatura mai usor cu vizitatorii site-ului dvs. si le puteti aduce la cunostinta ultimele promotii sau oferte disponibile.

Promovare Online prin intermediul RSS

Cu toate ca primele surse RSS au aparut inca de prin anul 1997, facilitatile oferite de acest standard au inceput sa fie exploatate doar de cativa ani (1-2). Standardul RSS este folosit pentru a facilita publicarea si popularizarea continutului web, intr-un format universal. In randurile ce urmeaza voi considera ca detineti informatii de baza despre ce este rss.

Va recomand sa puneti la dispozitie o sursa RSS pe site-ul dvs. prin care sa puteti publica informatii despre ultimele noutati, promotii sau oferte speciale. Vizitatorii site-ului dvs. vor opta sa se aboneze la sursa aceea RSS, iar dvs. veti avea de castigat pentru ca veti putea atrage clientii mult mai usor. In acest fel, orice oferta noua de-a dvs. va fi cunoscuta de catre toti aceia care au optat sa se aboneze la acea sursa RSS.

Consider ca folosirea unei surse RSS este mult mai eleganta, profesionala si mai ales avantajoasa decat folosirea unui Newsletter. Intr-adevar, exista si o serie de dezavantaje, cum ar fi faptul ca nu toata lumea stie sa foloseasca o sursa RSS. Cu toate acestea sunt convins ca in viitorul foarte apropiat, promovarea prin Newsletter va fi inlocuita cu RSS, datorita avalansei de SPAM cu care se confrunta internetul in ziua de azi. Vizitatorii vor alege cu incredere sa se aboneze la sursa RSS, tocmai pentru ca aceasta provine dintr-o sursa de incredere.

Costuri ? Zero. Avantaje ? Majore.

Promovarea Online prin Reclame Contextuale

Dintre toate metodele de promovare online, aceasta medota este pe departe cea mai avantajoasa. In cazul in care se opteaza pentru o campanie de promovare prin reclame contextuale prin intermediul unei firme cu renume si experienta in domeniu se pot obtine rezultate multumitoare fara un efort prea mare. De cateva saptamani, Google a inceput sa furnizeze reclame contextuale in limba romana, ceea ce vine sa intampine nevoile celor care vor sa isi promoveze afacerea folosind acest tip de reclama.

Cel mai important aspect al reclamelor contextuale este ca acestea sunt afisate pe site-urile care sunt inscrise in program, tinandu-se cont de domeniul reclamei si continutul site-ului respectiv. Spre exemplu, daca dvs. aveti un magazin online, si optati sa faceti reclama la noile laptop-uri pe care le puneti spre vanzare, prin intermediul Google AdWords, acestea vor aparea pe site-uri care au legatura cu domeniul IT, al electronicelor, sau electrocasnicelor. Avantajul dvs ? Persoanele care vor vedea reclamele respective sunt direct interesate de domeniul dvs. de activitate, si pot deveni clienti mult mai usor.

In privinta costurilor, avantajul oferit de acest tip de reclame este ca puteti opta pentru plata CPC (cost per click) ceea ce inseamna ca dvs. veti plati doar pentru clientii care vor ajunge pe site, nu pentru numarul de afisari al reclamelor.

Calitatea continutului ajuta in procesul de promovare

Un aspect foarte important in procesul de promovare este calitatea continutului si profesionalismul cu care a fost realizat site-ul dvs. In mod cert, vizitatorul care va intra pentru prima data pe site-ul dvs. trebuie sa fie atras de aspect, si mai ales de informatiile puse la dispozitie. Acest lucru este identic cu viata reala. Sunt foarte putine persoane care ar cumpara produse electronice dintr-un magazin in care acestea sunt depozitate si expuse pe jos, in stiva, direct in cutie. Sunt putine persoane care ar cumpara un produs fara sa stie cum arata, sau fara a cunoaste un minim de informatii despre acel produs.

Daca dvs. reusiti sa impresionati prin aspect, calitate si profesionalism, va puteti astepta ca vizitatorul respectiv sa se intoarca. Daca nu, atunci puteti fi sigur ca site-ul dvs. va fi dat uitarii, iar vizitatorul respectiv va putea oricand gasi unul din site-urile concurentiale, caruia sa ii devina client.

In cazul in care doriti sa achizitionati o aplicatie web personalizata, optimizata pentru domeniul dvs. de activitate va recomandam sa apelati la serviciile oferite de jjSoft, compania care administreaza si acest site.

Pentru a fi instiintat despre noile articole publicate pe BizPro.ro puteti folosi Feed-ul RSS.
 
 Site-ul BizPro.ro este creat, optimizat si intretinut de catre jjSoft.ro.

   Prin prisma unei vaste experiente privind prezenta online, alaturi de o bogata activitate pe web-ul romanesc, jjSoft.ro ofera servicii profesionale de Optimizare Web, Creare Site si Promovare Online, la preturi competitive.
   Nu ezitati sa solicitati o oferta personalizata, sau sa ne contactati in cazul in care sunteti interesat de serviciile noastre.

Creare Site Basic
Creare Site
Basic

de la 150€
Creare Site Plus
Creare Site
Plus

de la 250€
Creare Site Silver
Creare Site
Silver

de la 350€
Creare Site Gold
Creare Site
Gold

de la 500€
Optimizare Web
Optimizare
Web

de la 150€

  1. Video Art Design » Metode si Costuri de Promovare SEO :

    […] Sursa: http://bizpro.ro […]

Adauga comentariu

    Despre BizPro.ro

     BizPro.ro are ca scop principal informarea vizitatorilor sai, privind tehnicile actuale de promovare si optimizare web, reprezentand in acelasi timp un mediu de prezentare a produselor si serviciilor oferite de catre jjSoft potentialilor sai clienti.