Optimizare Web

Promovare Online ~ Consultanta Web ~ Dezvoltare Site

Mar
03

Cum sa recunosti false servicii de Optimizare Web. Partea Intai

Autor: ionut

Plecand de la un comentariu primit anterior, si a numarului de clienti ce ajung la noi dupa ce au fost pacaliti de “unele firme de optimizare web”, am decis sa prezint un mini-tutorial pentru cei ce au suspiciuni in privinta firmelor de optimizare web.

Partea Intai a acestui subiect (ce va fi dezbatut in mai multe articole) se refera in mod special la analiza vizuala a site-ului prin care o firma de optimizare web isi promoveaza serviciile. Vom privi in detaliu mai multe elemente, alese in asa fel incat analiza calitatii serviciilor unei firme sa poata fi efectuata si de persoane care nu au experienta in domeniul web.

Este site-ul firmei de optimizare web curat, modern si usor de urmarit? Aspectul general al site-ului firmei de optimizare web este ca o oglinda a calitatii serviciilor pe care acestia le ofera. Practic, de-aici incepe si optimizarea site-urilor. Un site optimizat va trebui sa detina caracteristicile de mai sus. Daca o firma se ocupa cu optimizarea site-urilor, cu siguranta si propriul site este tratat “in-house”.

Google recomanda ca site-urile sa fie proiectate in asa fel incat sa poata fi urmarite usor de catre vizitatori. Exista intr-adevar o serie de artificii ce sunt aplicate de catre firmele de optimizare web pentru a proiecta aspectul grafic al unui site in asa fel incat sa poata fi urmarit usor si de catre vizitatori si de catre motoarele de cautare.

Un site care arata ca cel din imaginea din dreapta, cu siguranta nu este de incredere.

Template-ul (aspectul grafic) este adaptat domeniului de activitate ? Am intalnit de foarte multe ori template-uri copiate. Faptul ca o firma de optimizare web nu-si poate creea propriul design pentru site nu este de acuzat. Totusi, o adaptare a unui template copiat este (din punctul meu de vedere) o cerinta minima.

Aspectul general al site-ului este ordonat ? Va veti lasa propriul site pe mana lor. La urma urmei, daca nu pot sa-si aranjeze propriul site, de ce l-ar aranja pe-al dumneavoastra? Am avut clienti care, in urma procesului de optimizare web efectuat de catre “diverse firme de la colt de strada” s-au ales cu un site foarte dezordonat, cu un cod sursa greu de urmarit si depanat.

Site-ul lor contine alert-uri in javascript ? Motoarele de cautare nu interpreteaza cod javascript, dar, orice dezvoltator web stie cat de enervante sunt mesajele acelea in javascript, incat niciodata nu conditioneaza deschiderea site-ului printr-un alert ca cel din imaginea de mai jos.

shot_02.jpg

 Eu cunosc cel putin 3 site-uri ale unor firme romanesti de optimizare web care contin asemenea mesaje pe prima pagina. Este o dovada clara de lipsa de profesionalism. In mod cert nu au destula experienta.

Prima pagina a site-ului este cumva un intro ? De obicei paginile “intro” sunt acele animatii interesante dar fara utilitate care sunt afisate cand deschideti un site. Majoritatea celor care au experienta in optimizarea web stiu ca o pagina de intro pe un site poate fi foarte daunatoare atunci cand nu este implementata corect. Pagina de intro este de obicei pagina principala a site-ului, pentru a se deschide in mod automat cand cineva scrie adresa site-ului in browser. De obicei, Google indexeaza un site incepand cu link-urile din pagina principala. Atunci cand pagina principala e un intro (de obicei flash), efortul din punctul de vedere al optimizarii web este considerabil mai mare pentru a oferi relevanta unei asemenea pagini. Paginile intro, din punctul de vedere al optimizarii web, denota lipsa de experienta. Exista foarte putine exceptii.

Este site-ul plin de mini-bannere de la directoare web? Numarul de link-uri catre alte site-uri intr-o pagina este foarte important din punctul de vedere al optimizarii web. Un site care contine bannere / link-uri catre zeci de directoare web, cu siguranta nu a fost optimizat de catre o persoana cu experienta. Pe langa dezavantajele din punctul de vedere al optimizarii site-ului, apar si dezavantaje legagte de aspect sau timpul de incarcare a unei pagini. Site-uri ce contin bannere precum cele de mai jos, denota (din nou) lipsa de experienta.

sho

Adresele paginilor din cadrul site-ului sunt usor de urmarit ? Cat de usor puteti sa retineti adresa unei pagini din interiorul site-ului firmei de optimizare web ? Contine cumva adresa respectiva parametrii dinamici ? Adresele web care contin parametrii dinamici, contin si caracterul “?” (semnul intrebarii).

Exemple de adrese dinamice :

http://www.firma-de-optimizare-web.ro/page.html?p=17843&q=322

http://www.firma-de-optimizare-web.ro/page.html?p=17843&q=optimizare-site

http://www.firma-de-optimizare-web.ro/?a=cum-sa-iti-optimizezi-site-ul&q=optimizare-site

Google, de obicei ignora parametrii din adresele paginilor dinamice. In acelasi timp, este foarte indicat ca adresa unei pagini din site sa contina cuvintele cheie specifice domeniului de activitate, sau, informatiilor prezentate in pagina.

O firma care nu stie sa-si rescrie URL-urile in propriul site, ma indoiesc ca vor sti sa o faca pentru site-ul dvs.

 Contine site-ul respectiv reclame ? Am vazut mai multe site-uri ale unor firme de optimizare web care aveau postate bannere publicitare, sau reclame contextuale (Google AdSense, etc.) Nu cumva firma ce va optimiza site-ul dvs. ar trebui sa faca bani din serviciile de optimizare site ? De ce posteaza reclame ? Lipsa totala de profesionalism.

Am intalnit site-uri care sustin ca au cod-ul valid conform W3C, dar care in realitate  e plin de erori. In mod ideal, un site optimizat ar trebui sa contina cod valid W3C. De multe ori acest lucru este greu de obintut, in special in cazul site-urilor complicate (cu un numar mare de pagini). Greseli pot aparea oricand. Faptul ca un site nu e valid W3C nu este foarte grav, desi, bine ar fi sa nu contina erori. Dar, atunci cand un site sustine ca este valid, dar de fapt nu este, consider ca e inselatorie.

Cred ca am enumerat principalele elemente pe care le-ar putea analiza un necunoscator al calculatoarelor / programarii web pentru a-si face o idee despre calitatea serviciilor unei firme de optimizare web.

Daca mai sunt si alte elemente ce pot fi analizate usor, si pe care eu am uitat sa le prezint, va rog sa ma atentionati prin comentarii. Va urma partea a doua, in care voi prezenta o serie de elemente “mai tehnice” ce pot fi analizate.

Pentru a fi instiintat despre noile articole publicate pe BizPro.ro puteti folosi Feed-ul RSS.
 
 Site-ul BizPro.ro este creat, optimizat si intretinut de catre jjSoft.ro.

   Prin prisma unei vaste experiente privind prezenta online, alaturi de o bogata activitate pe web-ul romanesc, jjSoft.ro ofera servicii profesionale de Optimizare Web, Creare Site si Promovare Online, la preturi competitive.
   Nu ezitati sa solicitati o oferta personalizata, sau sa ne contactati in cazul in care sunteti interesat de serviciile noastre.

Creare Site Basic
Creare Site
Basic

de la 150€
Creare Site Plus
Creare Site
Plus

de la 250€
Creare Site Silver
Creare Site
Silver

de la 350€
Creare Site Gold
Creare Site
Gold

de la 500€
Optimizare Web
Optimizare
Web

de la 150€

  1. Aurel :

    “content is the king of optimisation”

    intr-adevar, foarte multe firme de web design ofera si servicii de optimizare, desi poate ca nu au nicio treaba cu meseria asta; de ce? din dorinta de a mai castiga ceva, evident fara rezultate concrete pt respectivul site, respectivul client; insa in romania se intalnesc des asemenea practici, ca de, ce sa-i faci, cica viata-i grea….

    am intalnit pe net fel si fel de site-uri , fel si fel de firme, unele jenante, altele mai bune , altele oferind servicii de cea mai buna calitate; nu are rost sa dau exemple, fiindca dac-ar trebui sa scriu tot ce am observat pe net, m-ar prinde campionatul mondial din africa de sud…ala din 2010…

    o zi buna…

  2. Vipe :

    Vorbeste despre optimizarea on-site acolo este strategie nu la on-site….

  3. Marius :

    Interesante remarci. Sunt 100% de acord cu tine. Cel mai ok e plata la rezultate si astfel clientul nu se va insela (doar daca accepta optimizarea pentru cuvinte cheie facile gen: “miticasrl dudesti” :D

Adauga comentariu

    Despre BizPro.ro

     BizPro.ro are ca scop principal informarea vizitatorilor sai, privind tehnicile actuale de promovare si optimizare web, reprezentand in acelasi timp un mediu de prezentare a produselor si serviciilor oferite de catre jjSoft potentialilor sai clienti.