11
Construiti un Portofoliu de Link-uri cu care sa va mandriti
Autor: ionutReteaua de link-uri construita catre site-ul dvs. este probabil cel mai important aspect al eforturilor de optimizare a acestuia. Calitatea link-urilor este mai importanta decat cantitatea acestora, dar este recomandat sa aveti un pachet considerabil de link-uri catre site-ul dvs.. Un alt aspect important este diversificarea acestor link-uri. Incercati sa nu obtineti link-urile doar de la o singura sursa, sau o folosind o singura metoda. Exista o serie de metode care ar trebui evitate, fie pentru faptul ca acestea nu vor creea nici un avantaj site-ului dvs. , fie pentru faptul ca acestea pot chiar dauna.
Acest articol va trata activitatea de obtinere a link-urilor catre site-ul dvs. pur si simplu din punct de vedere SEO. Fara a lua in considerare link-urile care ar putea dauna site-ului dvs., toate celelalte link-uri (care fie ar putea aduce trafic catre site, sau doar il ajuta din punct de vedere SEO) sunt considerate link-uri utile, ramanand la alegerea dvs. sa aplicati ce metoda (metode) doriti.
Link-uri folositoare
Link-uri din directoare
Directoarele Web sunt vazute ca o sursa pozitiva de resurse de cater majoritatea motoarelor de cautare. Este evident faptul ca link-urile din anumite directoare sunt mult mai importante decat aceleasi link-uri dar in alte directoare, in timp ce exista si directoare care cu greu merita efortul. Aveti totusi grija sa nu adaugati link-uri catre site-ul dvs. in prea multe directoare (la inceput, in momentul lansarii site-ului) pentru ca o avalansa de link-uri catre site-ul dvs., in momentul in care acesta se lanseaza, poate duce la o penalizare.
Incepeti cu cele mai importante directoare web (ex. DMOZ), apoi luati in considerare si directoarele tematice, sau cele de nisa, fara a pierde din vedere directoare importante cum ar fi Yahoo Directory sau Bussiness.com unde este posibil sa fiti nevoiti sa platiti pentru incluziune. Pe masura ce profilul site-ului dvs. se extinde, si link-urile anterioare au fost luate in considerare, puteti adauga din ce in ce mai multe link-uri catre acesta.
Link-uri reciproce
Se poate sa fi auzit ca Link-urile reciproce sunt de domeniul trecutului. Intr-adevar este adevarat ca Google si probabil alte motoare de cautare le acorda o mai putina importanta acestora, dar afirmatia ca acestea nu sunt luate in considerare este falsa. Incercati sa folositi cat mai putine link-uri reciproce, si, ceea ce este cel mai important, nu va bazati doar pe acest tip de link-uri. Chiar daca acestea sunt cel mai usor de obtinut, trebuie depus un efort mai mare in vederea obtinerii unor link-uri unidirectionale, care vor avea un efect mai accentuat.
Trebuie mentinut un raport subunitar al link-urilor reciproce comparativ cu cele unidirectionale, iar un al doilea aspect important este calitatea link-urilor. Un link (fie el si reciproc) ce provine de pe un site cu un domeniu de activitate asemanator cu cel al site-ului dvs. este foarte valoros, oferindu-i acestuia o incredere sporita.
Link-uri unidirectionale
Acestea ar trebui sa fie ingredientul de baza in cadrul campaniei dvs. de optimizare web. Un link unidirectional este acel link plasat pe un site, catre care site-ul optimizat nu detine un link. Acest tip de link-uri au o importanta sporita in procesul de optimizare, deoarece motoarele de cautare le acorda o atentie sporita. Spre exemplu, in calculul PageRank-ului, in cazul Google link-urile unidirectionale au un rol mult mai important decat link-urile reciproce. Este recomandat ca in procesul de optimizare a site-ului dvs. sa detineti cat mai multe link-uri unidirectionale de pe site-uri cu profil asemanator domeniului de activitate al site-ului ce se optimizeaza.
Link-uri prezente pe un site intreg
In momentul obtinerii acestui tip de link-uri catre site-ul ce se optimizeaza, trebuie acordata o foarte mare atentie. In acest mod se poate obtine un pachet impresionant de link-uri. Trebuie totusi acordata atentie momentului in care se obtin aceste link-uri in raport cu vechimea site-ului ce se optimizeaza. Daca aceste link-uri se obtin in momentul in care site-ul ce urmeaza a fi optimizat a fost lansat de curand, sau portofoliul de link-uri al acestuia este relativ scazut, exista posibilitatea ca acesta sa fie penalizat. Un aport impresionant de link-uri intr-un timp scurt poate da impresia motoarelor de cautare ca acesta ar fi un site de SPAM.
Link-urile obtinute in acest mod sunt mai putin importante decat acelasi numar de link-uri dar pe site-uri diferite. Este si normal. Link-urile catre site-ul ce se optimizeaza sunt considerate a fi un vot pozitiv acordat acestuia, dar in momentul in care aceste link-uri (voturi) apartin aceleiasi surse, este normal sa conteze mai putin decat daca ar fi apartinut unor surse diferite.
Link-uri din articole de presa
Articolele de presa digitala pot fi o sursa buna de link-uri pentru site-ul dvs. Din moment ce concurenta dvs. poate folosi asemenea metode de a obtine link-uri, este recomandat ca si dvs. sa le folositi. Un articol bun, scris in mod inteligent, care sa inglobeze o serie din cuvintele cheie ale site-ului ce urmeaza a fi optimizat, nu poate face altceva decat sa va ajute. Exista o serie de reviste electronice gratuite care accepta articole din partea cititorilor lor, dar, majoritatea vor cere o taxa daca doriti ca link-urile catre site-ul dvs. sa fie active.
Link-uri din articole
O alta metoda inteligenta si usor de aplicat pentru obtinerea unor link-uri importante catre site-ul dvs. este scrierea si adaugarea unor articole pe site-uri de profil. Un asemenea site este si Webby.ro, care accepta articole de orice dimensiune si cu un numar nelimitat de link-uri, special concepute pentru a ajuta in procesul de optimizare web a anumitor site-uri. Puteti scrie un articol cu o descriere a site-ului ce se optimizeaza, articol care sa contina cuvinte cheie specifice, pentru care doriti sa optimizati site-ul.
Link-uri comunitare
Acest tip de link-uri sunt cele prezente in semnatura utilizatorilor de pe forumuri, bloguri, etc. Puteti adauga comentarii folositoare sau dezbate coerent problemele discutate pe forumuri, folosind drept semnatura adresa site-ului ce doriti sa il optimizati. Totusi, este foarte important sa nu adaugati comentarii ilogice, sau orice gen de continut ce poate fi considerat ca fiind SPAM, deoarece, site-ul dvs. poate avea de suferit.
Link-uri daunatoare
Link-uri pe site-uri FFA (Free For All)
Link-urile pe acele site-uri care permit vizitatorilor sa adauge orice gen de link in mod necontrolat nu va vor ajuta cu nimic campania de promovare web a site-ului dvs. Datorita faptului ca spam-erii vor folosi acele site-uri in mod abuziv, este posibil ca si site-ul dvs. sa fie considerat din aceeasi categorie ca si site-urile de SPAM si sa fie sanctionat.
Link-uri din Ferme de Link-uri
Exista site-uri care contin un numar exagerat de link-uri dar fara nici un alt continut real sau coerent. Unii considera ca o pagina cu mai mult de 100 de link-uri (chiar cei de la Google) poate fi considerata o ferma de link-uri, dar este aproape logic, si tine foarte mult de etica si bun simt ca o pagina cu (sa zicem) 50 de link-uri dar fara un alt continut real poate fi considerata ferma de link-uri.
Link-uri in afara temei site-ului
Acest tip de link-uri nu aduce un dezavantaj direct site-ului ce se optimizeaza, existand chiar unele motoare de cautare care vor tine cont de acestea intr-un mod pozitiv. Datorita faptului ca aceste link-uri au o valoare foarte mica, se considera ca timpul consumat obtinerii acestui tip de link-uri ar fi putut fi folosit pentru obtinerea unor link-uri tematice, care ar fi valorat mult mai mult. Acest tip de link-uri a fost plasat in categoria link-urilor daunatoare, datorita faptului ca raportul [importanta] / [timp consumat] este foarte mic.
Link-uri neindexabile
Din punct de vedere al optimizarii web, link-urile ce nu pot fi indexate sunt pur si simplu inutile. Daca totusi aceste link-uri pot aduce trafic direct pe site-ul dvs. (prin click direct), din punct de vedere SEO, acestea nu ajuta cu nimic site-ul ce se optimizeaza. Daca paginile pe care vor aparea link-urile dvs. contin tag-uri noindex sau nofollow sau sunt excluse prin robots.txt sau alte metode, acestea nu va vor ajuta in campania de promovare web. Totusi, treubuie acordata un pic de atentie site-urilor noi, unde este posibil ca o serie din paginile acestora sa nu fie inca indexate de motorul de cautare. Evitati site-urile care vor include link-urile dvs. intr-un frame. In general, motoarele de cautare nu indexeaza frame-urile.
Concluzii
Portofoliul de link-uri al site-ului ce se optimizeaza trebuie sa para cat mai natural posibil, astfel este necesar sa variati metodele de obtine a acestor link-uri fara a se face abuz de vreuna din metode. Colectionati link-uri de la surse cat mai variate, folosind cuvinte cheie diferite in textul ancorei link-urilor. Folosind indicatiile prezentate in acest articol, va puteti imbunatatii profilul de link-uri al site-ului dvs. si in mod cert va puteti imbunatati pozitia site-ului ce se optimizeaza in motoarele de cautare.
Pentru a fi instiintat despre noile articole publicate pe BizPro.ro puteti folosi Feed-ul RSS.
Site-ul BizPro.ro este creat, optimizat si intretinut de catre jjSoft.ro.
Prin prisma unei vaste experiente privind prezenta online, alaturi de o bogata activitate pe web-ul romanesc, jjSoft.ro ofera servicii profesionale de Optimizare Web, Creare Site si Promovare Online, la preturi competitive.
Nu ezitati sa solicitati o oferta personalizata, sau sa ne contactati in cazul in care sunteti interesat de serviciile noastre.
[...] Ideea de baza a acestei intarzieri este de a nu permite site-urilor proaspat lansate sa obtina pozitii fruntase in cadrul rezultatelor de cautare, pana in momentul in care acestea isi dovedesc calitatea. De obicei, aceasta perioada de intarziere dureaza intre 60 si 120 de zile. Aceste perioade nu sunt “batute in cuie”, deoarece ele depind foarte mult de continutul si evolutia site-ului lansat. Daca in aceasta perioada se efectueaza operatii de optimizare web atat pe site-ul respectiv, cat si in afara acestuia (de exemplu printr-o campanie de constructie a unei retele de legaturi), acestea nu vor fi luate in considerare pana cand site-ul va fi exclus din SandBox. [...]
Am probleme cu inregistrarea tuturor paginilor pe google la siteul http://www.servon.ro probabil solutia ar fi inca un rand de butoane jos care sa nu fie tot in flash, nu?
Problema dvs. este ca nu exista pe site-ul respectiv link-uri vizibile de motoarele de cautare, catre paginile site-ului. Una dintre solutii ar fi cea propusa de dvs. Alte solutii, vi le-am comunicat pe email.
cine imi poate recomanda, pe cineva care vrea sa faca schimb de linkuri sau cine se ocupa cu asa ceva.
Dar nu ati mentionat si link-urile in regim triunghi, si parerea mea este ca si link-urile cu nofollow au o importanta f. f. mica, pentru ca sunt citite de motoarele de cautare
Am un website cu frame-uri si google a indexat si pagini separate din cadrul websitelui care se vor deschide fara frame-ul “top” ce contine meniul. Ex: http://www.sergiumarianbechian.com/makeup_fr_pag.html.
Intrebarea 1: cum se poate rezolva problema: renuntand la constructia cu frame-uri sau exista alta solutie?
Intrebarea 2: inlocuirea frame-urilor se face inserand codul pentru meniu in fiecare pagina si repetand spre ex: thumbnail-urile in fiecare pagina diferita care va contine imaginea intreaga corespunzatoare fiecarui thumbnail?
salut, cumparat de curand un domeniu, http://www.aspro-clean.ro , am pus site-ul pe el si dupa ce l-a indexat google, nu a indexat si prima pagina, adica daca cauti aspro clean sau chiar linkul pe google, prima pagina care apare e http://www.aspro-clean.ro/despre.html si nu mi se pare deloc ok, ce propuneti???
Salut Vlad. Din cate observ eu, site-ul e lansat de curand, si implicit indexat foarte recent. Deja in aceast moment, pentru cautarea “aspro clean” primul rezultat este chiar site-ul aspro-clean.ro
Oricum, faptul ca aspro-clean.ro este primul rezultat pentru “aspro clean” nu ajuta foarte mult. Ar trebui sa urmaresti cuvinte cheie precum “servicii curatenie” sau “firma curatenie”, sau “curatenie apartamente” sau “curatenie birouri”, etc. Asemenea cuvinte cheie iti pot aduce clienti noi.
Sergiu : Sfatul meu este sa renunti la frame-uri, si sa incluzi link-uri in cod HTML catre paginile site-ului. Meniul e in flash, ceea ce inseamna ca Google nu vede link-urile din el catre celelalte pagini ale site-ului. Pentru a elimina frame-urile, cea mai simpla metoda este cea pe care ai propus-o tu, si anume de a repeta codul meniului in toate paginile, desi, eu nu as proceda asa.
Adauga comentariu