Optimizare Web

Promovare Online ~ Consultanta Web ~ Dezvoltare Site

Oct
31

SEO, Principii Fundamentale

Autor: ionut

Din nefericire, se pare ca exista o serie de mituri legate de acest subiect. Interesant este ca sunt persoane care considera ca SEO este ilegal sau imoral, sau chiar ca motoarele de cautare nu agreeaza asemenea tehnici. Nu pot sa contrazic in totalitate persoanele care considera ca SEO nu este agreeat de motoarele de cautare, tocmai pentru ca simt nevoia sa va avertizez si eu, ca anumite tehnici de Black Hat SEO pot duce la eliminarea site-ului din rezultatele motoarelor de cautare, tocmai datorita considerarii acestuia ca fiind SPAM.

Am sa prezint in continuare cateva idei fundamentale ce trebuie urmarite atunci cand se doreste optimizarea unui site, idei ce va pot ajuta sa va mariti numarul de vizitatori ai acestuia.

Inainte de a incepe orice fel de prezentare, tin sa sublinez faptul ca pentru a promova un site (din orice categorie) cel mai important factor este continutul sau, atat prin cantitate cat si (mai ales) prin calitate. Astfel, un site cu un continut decent, si de calitate, care aduce informatii noi fata de concurentii sai directi din acelasi domeniu, va avea cu siguranta avantaj, comparativ cu un alt site, care nu se deosebeste prea mult de concurenta sa.

1. Calitatea si originalitatea continutului

Principalul factor in vederea optimizarii pentru motoarele de cautare a unui site este reprezentat de calitatea, originalitatea si cantitatea informatiilor puse la dispozitie de acesta. Un site cu un continut copiat din diferite surse online, nu va fi considerat original, si va pierde din start puncte legate de originalitatea si increderea site-ului. Un site cu continut original, proaspat, si de calitate are avantaje nete fata de celelalte din bransa. Acesta va castiga mai usor increderea motorului de cautare, iar acele puncte de incredere (Trust Rank) il vor avantaja in vederea obtinerii unui pagerank mai bun, sau il va diferentia fata de site-urile concurente de pe acelasi nivel cu acesta.

Atentie ! Nu intotdeauna o cantitate mai mare de informatii inseamna si un avantaj mai mare din punct de vedere SEO.

2. Stabilirea cuvintelor cheie urmarite

Esential in momentul proiectarii unui site, dar si in momentul optimizarii unuia deja creeat, este identificarea cuvintelor cheie (keywords sau key terms) care descriu cel mai bine tematica site-ului, si, mai ales care ar putea fi cautate de eventualii utilizatori ai motorului de cautare, fiind interesati de domeniul de activitate al site-ului ce urmeaza a fi optimizat.

Spre exemplu, daca site-ul ce se doreste a fi optimizat se ocupa cu protectia mediului, este foarte probabil ca potentialii vizitatori ai site-ului sa caute in motoarele de cautare cuvinte (sau combinatii de cuvinte) precum “ploaie acida”, “salvati padurile”, “deseuri toxice” sau “efect de sera”.

De asemeni, trebuie tinut cont si de aria geografica a potentialilor dvs. clienti. Spre exemplu, daca site-ul doriti sa fie de talie internationala, este imperios necesar scrieti continutul acestuia in limba engleza, si, implicit si cuvintele cheie ce descriu site-ul sa fie in aceeasi limba.

Este foarte important sa se faca acest studiu legat de cuvintele cheie ce se leaga cel mai bine cu domeniul de activitate al site-ului, pentru ca este evident ca nimeni nu si-ar dori sa fie plasat printre primele locuri in rezultatele motoarelor de cautare pentru cuvinte cheie pe care nimeni nu le cauta.

Termenii pentru care va urma sa optimizati site-ul, ar trebui sa contina cel putin doua cuvinte cheie si sa fie relevanti in contextul site-ului. Cea mai buna modalitate de cautare a acestor termeni este chiar propria dvs. intuitie, sau chiar un “brainstorming” alaturi de intreaga echipa cu care lucrati.

In mod evident, exista si metode mai usoare de gasire a acestor cuvinte cheie, dar care totusi necesita un mic efort din partea dvs. in vederea identificarii cuvintelor de la care se porneste cautarea. De cele mai multe ori, aceste metode va ajuta sa gasiti combinatii de cuvinte, sau informatii despre ceea ce utilizatorii au cautat in ultima perioada si care au legatura cu termenii la care dvs. v-ati gandit initial.

WordTracker ofera o serie de servicii gratuite pe care le puteti folosi pentru a testa sistemul lor, in timp ce, daca doriti intr-adevar sa folositi serviciile oferite acestia, la adevarata lor valoare, va trebui sa achitati o taxa (care de cele mai multe ori, se dovedeste a fi destul de mica comparativ cu utilitatea informatiilor oferite)

Overture este un serviciu gratuit, ce ofera, pe langa informatii legate de volumul de cautari ce a fost generat de o anumita combinatie de cuvinte cheie, si o serie de sugestii de termeni ce au legatura cu cel selectat de dvs.

Prin identificarea unor termeni cheie ce descriu activitatea site-ului dvs. care va asigura o buna parte din traficul generat de motoarele de cautare, dar, care nu sunt asa de populare incat sa va determine sa concurati cu site-urile care deja sunt bine situate in domeniul respectiv, va asigura un punct solid de plecare, o baza stabila in vederea implementarii tehnicilor de optimizare.
3. Stabilirea paginilor care se optimizeaza

Atunci cand se proiecteaza site-ul este recomandat ca acele pagini care urmeaza a fi optimizate, sa fie si cele care contin cele mai multe informatii legate de domeniul de activitate al site-ului. Exista posibilitatea ca aceste pagini sa existe deja, caz in care se va trece la modificarea acestora, sau exista si cazuri in care aceste pagini nu exista, si atunci, se doreste creearea unora, cu un continut original, care fac referinta la domeniul de activitate al site-ului. Se pot stabili un numar nedeterminat de asemenea pagini, singura recomandare fiind ca o pagina sa nu fie axata pe mai mult de 2 termeni cheie, reprezentativi pentru site.

4. Inserarea “naturala” a cuvintelor cheie in continutul paginilor

Anterior, am afirmat ca un continut original este punctul cheie al unui site ce se optimizeaza. Cu toate ca algoritmii motoarelor de cautare folosesc metode diverse de generare a rezultatelor in urma unei cautari, trebuie tinut cont de faptul ca relevanta continutului vizibil pe paginile site-ului este factorul principal cand acestea cauta, indexeaza, si afiseaza paginile dvs. potentialilor clienti.

Dupa ce termenii cheie si paginile ce urmeaza a fi optimizate au fost identificati, se trece la inserarea cuvintelor cheie urmarite, in continutul paginilor alese, in asa fel incat contextul in care termenii cheie vor fi folositi sa fie relevant pentru intreg continutul paginii. Mai precis, considerand exemplul anterior, in care site-ul dvs. se ocupa cu protectia mediului, si doriti sa optimizati pagina pentru combinatia “salvati padurea”, atunci pagina in care veti folosi aceste keyword-uri ar putea sa se refere la paduri si activitatile de prevenire a defrisarii lor (spre exemplu), deoarece, in momentul in care motorul de cautare va indexa pagina respectiva, va identifica cuvintele cheie “salvati padurea” ca fiind situate intr-un context relevant acestora.

Asigurati-va ca termenul pentru care se doreste optimizarea apare de cel putin o data in paragraful introductiv al paginii, si in titlul acesteia, in asa fel incat vizitatorii (si motoarele de cautare) sa isi dea seama foarte usor ce informatii va contine pagina respectiva.

Foarte important este ca termenii cheie ce se vor folosi in aceste pagini, sa se contopeasca in mod natural cu intreg continutul. In nici un caz sa nu folositi cuvinte cheie (eventual chiar repetandu-le) in cadrul unei pagini, fara ca acestea sa aiba relevanta in contextul respectiv. Riscati ca pagina sa fie considerata ca fiind SPAM, ceea ce poate duce la eliminarea sa (sau a intregului site) din rezultatele motorului de cautare.

5. Folositi tag-urile Head

Motoarele de cautare, au tendinta de a acorda mai multa incredere cuvintelor scrise in cadrul acestor tag-uri. Astfel, puteti folosi cuvintele cheie definitorii pentru paginile dvs. in interiorul tagurilor de tip head (h1, h2, h3, etc), acordand o atentie speciala tag-ului h1, care este recomandat sa il amplasati aproape de inceputul paginii, si care ar trebui sa contina termenul definitoriu pentru pagina respectiva. Puteti folosi stiluri CSS pentru a va integra tag-urile de tip Head in aspectul general al site-ului. Acest lucru nu afecteaza importanta pe care motoarele de cautare o acorda textului continut de acestea.

6. Folositi tag-ul Title

Din nefericire, acest aspect este trecut cu vedere de cele mai multe ori. Motoarele de cautare analizeaza cuvintele din titul paginilor (din titlul specificat in codul HTML) si pe baza legaturii acestuia cu continutul paginii, stabileste un nivel de relevanta al acesteia in cadrul intregului site. Este foarte recomandat ca tag-ul title sa contina cuvantul cheie definitoriu pentru fiecare pagina in parte, si mai ales, este important ca sintaxa titlului sa varieze de la o pagina la alta.

7. Folositi tag-urile META

Cu toate ca acestea au fost candva piatra de temelie in ceea ce priveste optimizarea pentru motoarele de cautare, acestor tag-uri nu li se mai ofera (in general) aceeasi atentie in cadrul algoritmilor de calcul al relevantei paginilor indexate. Poate acesta este si motivul pentru care multa lume a incetat sa le mai foloseasca.

Cu toate acestea, trebuie avut in vedere ca si acestea au un rol (intr-adevar, este foarte mic) in procesul de SEO, si astfel nu ar trebui ignorate. Cele doua tag-uri carora trebuie sa li se acorde atentie mai multa sunt description si keywords. Incearcati sa scrieti mai putin de 200 de caractere in cadrul tag-ului description si sa descrieti cat mai succint cu putinta pagina in care se afla, deoarece, sunt motoare de cautare (MSN) care folosesc acest tag sa afiseze informatii despre pagina dvs. in cadrul rezultatelor cautarii. In cadrul tag-ului keywords incercati sa scrieti cuvintele cheie definitorii pentru pagina respectiva, limitandu-va la maxim 23-24 de termeni, si avand grija sa nu repetati un cuvant de mai mult de 3-4 ori, deoarece riscati ca pagina respectiva sa fie interpretata gresit, si, astfel, considerata ca fiind SPAM.

8. Densitatea Cuvintelor Cheie

Cat de mult … inseamna mult? Aceasta este o intrebare esentiala in cadrul acestei probleme. Desi exista multe pareri, se pare ca majoritatea au cazut de acord ca o densitate de 2-10% de cuvinte cheie, din cuvintele intregii pagini, este OK. Dupa cum am spus mai sus, conteaza si modul in care acestea sunt inserate in contextul prezentat in pagina. O repetare a acestor cuvinte cheie pe unul din randurile paginii, nu face altceva decat sa ridice un semn de intrebare motorului de cautare daca nu cumva pagina respectiva face abuz.

KeyWordDensity este un utilitar foarte folositor, ce va ajuta sa determinati densitatea cuvintelor cheie in cadrul paginilor optimizate de dvs.

9. Structura de legaturi interne (link-uri)

Principala modalitate prin care un motor de cautare verifica toate paginile site-ului dvs. este prin urmarirea tuturor linkurilor interne (catre site-ul dvs.) pe care le intalneste, incepand cu homepage-ul. Acest proces este numit si spidering sau crawling. Astfel, modul in care dvs. alcatuiti link-urile interne site-ului este foarte important, si are ca rezultat implicit, numarul de pagini ale site-ului dvs. pe care motorul de cautare le indexeaza. Este absolut logic ca, cu cat aveti mai multe pagini indexate, cu atat aveti mai multe sanse ca motorul de cautare sa genereze mai mult trafic pentru site-ul dvs. In mod normal, toate paginile site-ului (dar mai ales cele care au fost optimizate) ar trebui sa va asigurati ca vor fi indexate. Trebuie sa va asigurati ca link-urile introduse in pagini sa fie link-uri normale, native HTML, nu linkuri create prin javascript sau orice alta metoda. Adresa paginilor destinatie trebuie sa fie clar vizibila in codul sursa al paginii. Se recomanda folosirea unui meniu general al site-ului, si mai ales interconectarea paginilor prin referinte de la una catre cealalta in interiorul continutului acestora.

Se pot folosi o serie de utilitare, care simuleaza procesul de scanare a site-ului de catre motoarele de cautare, pentru a va asigura daca anumite parti (pagini) ale site-ului sunt vizibile catre acesta. Sim Spider este un asemenea utilitar.

O modalitate foarte simpla si eleganta de a va asigura ca paginile site-ului dvs. sunt in totalitate vizibile motoarelor de cautare, este de a creea o harta a site-ului. Mai precis, este necesar sa creeati un fisier care contine link-uri catre toate paginile din site, iar acest fisier sa fie legat de una din paginile site-ului. (de regula direct din hompage)

10. Legaturile din exteriorul site-ului

O alta modalitate prin care motoarele de cautare gasesc, si indexeaza paginile dvs. este prin urmarirea unor link-uri catre site-ul dvs., intalnite in cadrul paginilor altor site-uri (presupunand ca aceste site-uri sunt si ele la randul lor indexate de catre motoarele de cautare)

De asemeni, motoarele de cautare (mai ales Google) trateaza intr-un mod diferit aceste link-uri externe, catre site-ul dvs. Considera aceste link-uri ca un vot de incredere pentru dvs., ceea ce duce la marirea nivelului de incredere al site-ului dvs. Link-urile externe catre site-ul dvs., este recomandat sa se afle pe site-uri cu profil asemanator celui pe care doriti sa il optimizati. In acelasi timp, popularitatea site-ului care contine un link catre site-ul dvs. va poate ajuta in mod pozitiv (sau chiar negativ) increderea site-ului dvs. Din acest punct de vedere, cel mai bine este sa obtineti link-uri catre site-ul dvs. pe site-uri de incredere, in defavoarea numarului acestora. Cu cat linkurile au mai multa calitate, cu atat sunt mai utile, in timp ce, tinand cont doar de numar, nu si de calitate, efectul nu este acelasi.

Pentru a fi instiintat despre noile articole publicate pe BizPro.ro puteti folosi Feed-ul RSS.
 
 Site-ul BizPro.ro este creat, optimizat si intretinut de catre jjSoft.ro.

   Prin prisma unei vaste experiente privind prezenta online, alaturi de o bogata activitate pe web-ul romanesc, jjSoft.ro ofera servicii profesionale de Optimizare Web, Creare Site si Promovare Online, la preturi competitive.
   Nu ezitati sa solicitati o oferta personalizata, sau sa ne contactati in cazul in care sunteti interesat de serviciile noastre.

Creare Site Basic
Creare Site
Basic

de la 150€
Creare Site Plus
Creare Site
Plus

de la 250€
Creare Site Silver
Creare Site
Silver

de la 350€
Creare Site Gold
Creare Site
Gold

de la 500€
Optimizare Web
Optimizare
Web

de la 150€

Adauga comentariu

    Despre BizPro.ro

     BizPro.ro are ca scop principal informarea vizitatorilor sai, privind tehnicile actuale de promovare si optimizare web, reprezentand in acelasi timp un mediu de prezentare a produselor si serviciilor oferite de catre jjSoft potentialilor sai clienti.