Optimizare Web

Promovare Online ~ Consultanta Web ~ Dezvoltare Site

Aug
29

Optimizarea Imaginilor, in pasi simpli

Autor: ionut

In timp ce informatia publicata online, este prezentata utilizand din ce in ce mai multe tehnici multimedia (audio, video, etc.) pe langa industria consacrata de cautare online a informatiilor, se dezvolta, in paralel o ramura a cautarii de imagini, care, in final, reprezinta tot o cantitate de informatii, prezentata intr-un mod vizual. Astfel, optimizarea imaginilor din site-ul dvs. v-ar putea aduce un surplus de vizitatori.

Exista multe motoare pentru cautarea de imagini, cum ar fi Google Image Search, Yahoo Image Search, Live Image Search (Microsoft), in timp ce tehnologii precum Google Universal Search, permit inglobarea de rezultate de tip multimedia, in cadrul rezultatelor clasice.

Pentru a putea profita de aceste servicii, site-urile trebuie sa furnizeze o serie de informatii descriptive pentru imaginile care le contin. Astfel, motoarele de cautare nu pot extrage informatii din interiorul (continutul vizual) al unei imagini, acestea bazandu-se, pentru a intelege continutul imaginilor, pe o serie de factori externi, specificati in codul HTML al paginii.

Principalele aspecte legate de optimizarea imaginilor unui site web sunt prezentate in continuare :

Primii doi pasi in vederea optimizarii imaginilor

1. Numele fisierului de tip imagine e bine sa contina cuvinte cheie ce descriu imaginea. Exista motoare de cautare care analizeaza numele fisierului, incercand sa extraga informatii despre imaginea aferenta. Chiar daca Google a inceput sa trateze caracterul underscore (“_”) ca si delimitator de cuvinte, in timp ce Yahoo nu face diferenta intre underscore si minus (“-“), este recomandat ca cuvintele cheie sa fie delimitate cu ajutorul caracterului minus (“-“).
2. Utilizand proprietatea ALT, a tag-ului IMG, se pot specifica motoarelor de cautare informatii legate de imaginea afisata. Chiar daca motoarele de cautare nu pot vedea (vizualiza) continutul imaginii, acestea pot interpreta continutul proprietatiii ALT a tag-ului IMG ca fiind o descriere a acesteia.

3. Utilizand proprietatea TITLE a tag-ului IMG, puteti specifica informatii aditionale legate de imaginea afisata.

4. Alaturand imaginii informatii de tip text, relevante cu continutul acesteia, ajutati motoarele de cautare sa cunoasca contextul in care imaginea este folosita.

5. Incercati sa limitati numarul de imagini ce nu pot fi incadrate intr-o singura categorie, in cadrul unei pagini. In momentul in care exista mai multe imagini, cu continut divers, motorul de cautare va avea probleme sa determine contextul in care apare fiecare imagine. In cazul in cazul in care numarul de imagini este limitat, si toate acestea se incadreaza intr-o singura categorie, sau descriu acelasi produs, pentru motoarele de cautare va fi mai usor sa inteleaga contextul in care acestea apar.

6. Utilizati serviciile oferite de site-uri specializate, gen Flickr, Picasa sau PhotoBucket, etc.


Pentru a fi instiintat despre noile articole publicate pe BizPro.ro puteti folosi Feed-ul RSS.
 
 Site-ul BizPro.ro este creat, optimizat si intretinut de catre jjSoft.ro.

   Prin prisma unei vaste experiente privind prezenta online, alaturi de o bogata activitate pe web-ul romanesc, jjSoft.ro ofera servicii profesionale de Optimizare Web, Creare Site si Promovare Online, la preturi competitive.
   Nu ezitati sa solicitati o oferta personalizata, sau sa ne contactati in cazul in care sunteti interesat de serviciile noastre.

Creare Site Basic
Creare Site
Basic

de la 150€
Creare Site Plus
Creare Site
Plus

de la 250€
Creare Site Silver
Creare Site
Silver

de la 350€
Creare Site Gold
Creare Site
Gold

de la 500€
Optimizare Web
Optimizare
Web

de la 150€

  1. Culegatorul :

    Super Tare articolul! Tin si eu sa mentionez ca pe langa aspectele de optimizare On-Page enumerate mai sus, un alt factor esential pentru ca procesul de optimizare al imaginilor sa fie aproape complet este crearea legaturii cu Google. (In Romania acesta este inca un secret si nu cred ca folosesc aceasta tehnica mai mult de 2% dintre webmasteri!)

  2. Andi :

    Chiar doream sa shtiu ce trebuie sa fac pt ca imaginile de pe site-ul meu sa apara in motorul de cautare Google

  3. Adi :

    Exact ce cautam… super bun articolul! Acum voi incerca sa pun in aplicare pe blogul meu, nu ma astept la minuni dar imi place sa cred ca voi face parte dintre cei 2% despre care vorbea “Culegatorul”

  4. Andreea :

    Mi-a placut articolul tau, e simplu si la obiect si nu toti stiu ca pentru a-si putea optimiza site-ul e nevoie ca imaginile sa fie vazute de motoarele de cautare. As fi totusi curioasa la ce se refera ‘Culegatorul’ prin “crearea legaturii cu Google”, asta daca e un secret ce poate fi impartasit.

  5. ionut :

    Culegatorul se refera probabil la utilizarea de sitemaps si Google Webmasters Tools

Adauga comentariu

    Despre BizPro.ro

     BizPro.ro are ca scop principal informarea vizitatorilor sai, privind tehnicile actuale de promovare si optimizare web, reprezentand in acelasi timp un mediu de prezentare a produselor si serviciilor oferite de catre jjSoft potentialilor sai clienti.