Optimizare Web

Promovare Online ~ Consultanta Web ~ Dezvoltare Site

Jul
24

Yahoo … si reclamele inteligente

Autor: ionut

Intr-un moment critic pentru Yahoo, in urma schimbarilor la nivel de conducere, dar mai ales a incertitudinii viitorului motorului de cautare, specialistii Yahoo propun un nou tip de reclame online, “reclamele inteligente”, numite SmartAds. Reprezinta acestea o evolutie tehnologica in domeniul reclamelor online ? Si daca intr-adevar reprezinta o evolutie, vor avea acestea capaciatea sa revitalizeze motorul de cautare?

Tehnologia SmartAds se bazeaza in special pe faptul ca Yahoo este cel mai vizitat portal online, avand astfel un public larg. Prin multitudinea serviciilor oferite, Yahoo acopera o mare parte din necesitatile utilizatorilor de internet. In timp ce utilizatorii isi verifica email-ul, se informeaza in legatura zonele turistice pe care vor sa le viziteze, sau consulta piata financiar-bancara sau acceseaza prognozele meteo de ultima ora, Yahoo poate retine anumite aspecte legate de domeniile de interes ale utilizatorilor, spre exemplu prin intermediul cookie-urilor.

Cum functioneaza tehnologia ? Putem considera un caz concret. Utilizatorul X, cauta pe internet (utilizand motorul de cautare Yahoo) informatii despre regulile jocului de Poker. Ulterior, cand acesta va accesa (spre exemplu) prognoza meteo pentru o anumita locatie, Yahoo ii va afisa acestuia reclame legate de Cazinourile din locatia respectiva, unde acesta poate juca Poker.

Acest concept se numeste target-are pe domenii de interes. Mai precis, unui utilizator i se afiseaza informatii (reclame) personalizate, in functie de ariile de interes ale acestuia. Din punct de vedere economic, acest tip de reclame pot fi foarte utile, cu o rata de vanzare foarte ridicata. Bineinteles, ca pentru advertiseri acest tip de reclame sunt cele mai convenabile, si probabil si cel mai performant tip de campanie de promovare.

Totusi, exista si o serie de neajunsuri, legate in principal de gradul de confuzie care poate aparea pentru un anumit tip de utilizatori ai internetului. Spre exemplu, exista persoane care utilizeaza serviciile oferite de Yahoo, atat acasa (uz privat) cat si la birou (pentru nevoi office). Astfel, in timpul zilei, la birou, o persoana poate fi interesata de informatii legate de ultimele tehnologii aparute, ultimele gadget-uri sau dispozitive electronice de ultima generatie. In timpul liber, acea persoana va dori sa cumpere un cadou unui prieten. Datorita tehnologiei SmartAds, Yahoo ii va furniza reclame legate in special de domeniul sau principal de interes (in viziunea Yahoo) si anume Gadget-urile, si dispozitive de ultima generatie. Nu stiu daca acesta ar fi dispus sa ofere cadou prietenului sau un dispozitiv Microsoft Surface.

Problemele de ambiguitate vor fi si mai evidente atunci cand doua persoane vor folosi acelasi cont Yahoo. Cunosc cateva persoane care fac acest lucru, si cred ca se incadreaza perfect in categoria celor care de-abia acum descopera tainele calculatorului, si in special ale internetului.

Dintre toti cei care isi doresc ca aceasta tehnologie sa ofere rezultate cat mai bune, cel mai mult si-o doreste Yahoo. Aflat intr-un moment de rascruce, nevoit fiind sa se lupte cu autoritati in domeniu, cum ar fi Google (si nu numai), un succes in aceasta directie ar fi foarte util pentru Yahoo. Datorita schimbarilor interne care au avut loc in ultima perioada, coroborate cu efortul sustinut in lupta sa cu adversarii, se pare ca Yahoo pleaca din punctul in care isi “roade unghiile” de emotie, in momentul lansarii unui nou produs.

Personal, consider ca Yahoo a facut o miscare inteligenta prin lansarea SmartAds, incercand sa fie cu un pas inaintea Google. Tendintele utilizatorilor de internet se apropie catre cautari personalizate, ceea ce obliga motoarele de cautare sa se adapteze acestor cereri. Intr-un viitor apropiat, rezultatele personalizate (ale cautarilor) vor lua locul celor utilizate in acest moment. Cu un adversar care testeaza din ce in ce mai multe tehnologii, lansand aproape din zi in zi, tehnologii sau servicii noi, avand deja o imensitate de proiecte in stadiu beta (bineinteles ca de Google este vorba), Yahoo trebuie sa devina competitiv. Poate politica aceasta de a lansa servicii noi cu o rapiditate asa de mare, poate fi cheia succesului.


Pentru a fi instiintat despre noile articole publicate pe BizPro.ro puteti folosi Feed-ul RSS.
 
 Site-ul BizPro.ro este creat, optimizat si intretinut de catre jjSoft.ro.

   Prin prisma unei vaste experiente privind prezenta online, alaturi de o bogata activitate pe web-ul romanesc, jjSoft.ro ofera servicii profesionale de Optimizare Web, Creare Site si Promovare Online, la preturi competitive.
   Nu ezitati sa solicitati o oferta personalizata, sau sa ne contactati in cazul in care sunteti interesat de serviciile noastre.

Creare Site Basic
Creare Site
Basic

de la 150€
Creare Site Plus
Creare Site
Plus

de la 250€
Creare Site Silver
Creare Site
Silver

de la 350€
Creare Site Gold
Creare Site
Gold

de la 500€
Optimizare Web
Optimizare
Web

de la 150€

  1. smotreti filimi onlain :

    Da unde se descrie acestea mai in detaliu? Nu vad nici un link spre smart ads :)

Adauga comentariu

    Despre BizPro.ro

     BizPro.ro are ca scop principal informarea vizitatorilor sai, privind tehnicile actuale de promovare si optimizare web, reprezentand in acelasi timp un mediu de prezentare a produselor si serviciilor oferite de catre jjSoft potentialilor sai clienti.